Thursday, September 27, 2012

Aku bahagia punya kamu

Assalamualaikum...

Aku bahagia punya kamu dalam hidup ku.. Utamanya adalah untuk Allah Yang Maha Esa.. Dia tak pernah meninggalkan aku walau sesaat...sebaliknya, aku yang selalu lupa padaNya... Semoga Allah mengampunkan segala kelalaianku ini...

Keduanya, Aku bahagia punya suami yang memahami aku terutama ketika aku membebal tak tentu pasal.. Hahaha.. Walaupun kadang2 dia sgtla leka dgn naruto..dengan one piece..dgn internet...dgn game.. tapi dia masih boleh bersabar terutama ketika aku membebal tak tentu pasal...tak dpat dibayangkan kalau dia bukan mcm tu dgn keadaan aku yang begini... Kalau diajak berbincang...mmg payah sbb kami selalu tak sependapat... kadang2 ayat2 dia, ayat2 tak menaikkan semangat... pedasss je kat telinga nie.. hehehe.. mcm mana pun dan 7 tahun kami kawin... anak pun dah 3.. semoga Allah merahmati perkahwinan kami hingga ke alam akhirat.. Amin...

Ketiganya... Aku bahagia punya Mak dan Adikku, Norazila.. Walaupun mak aku jenis yang sukar diramal emosinya.. tapi Alhamdulillah...aku melihat dia sentiasa menyokong kemahuan aku... Dalam sokongan pasti aada nasihat... Adik aku...ngeh..ngeh.. kalau tak puas hati pun tak lama.. jarang bergaduh kami nie.. Alhamdulillah... paling2 pun dia tgk tv je kat rumah kalau tak puas hati dgn aku.. pandai2la mengambil hati...

Keempatnya, Aku bahagia punya Liyana, Muazzam dan Safwan dalam hidup aku.. Anugerah dan amanah Allah yang Maha Esa utk aku n suami... Kalian la racun, kalian la penawar... bila melihat mata kalian, terus cair..bagai lilin dibakar api... Walaupun kadang2 kelakuan kalian menaikkan darah Ibu..dan Ibu akan jadi gorila terkinja2 marah kalian...kalian pasti akan datang cakap kamu sayangkan Ibu (kecuali safwan yer.. belum pandai cakap...nagis pandai.. :)) Kena marah dgn ayah, cari ibu...kena marah dgn ibu, cari nenek.. muahahahha... Alhamdulillah..aku punya kebahagiaan sebagai seorang Ibu..

Kelimanya..Aku bahagia punya kawan2 yang sentiasa menyokong, memberi nasihat, memberikan galakan dan dorongan..walau ada antara nya yang sering memandang remeh padaku.. Alhamdulillah. Aku doakan agar Allah sentiasa merahmati kawanku2 didunia dan diakhirat kelak...

Keenam, aku bahagia punya Kakak2 yang penyanyang....mengambil berat... sporting dan gila2... kuikuikui.. Azlina Ab Aziz n Aniza Ab Aziz... walaupun kadang2 perangai menopos kalian datang...tapi tak lama.. hahaha... Tapi aku amat menyesal dgn abangku yang sorang... Azman Ab Aziz... walaupun dia waliku, namum aku tak nampak kasih sayangnya pada aku dan adikku..mungkin kami berlaian Ibu..

Ketujuh, Aku bahagia punya sahabat2 bisnes yang sentiasa memberikan galakan pada aku, walaupun aku ni sentiasa on off bisness... Sentiasa beri alasan utk tidak datang meeting... last2 nama aku expired dahhh... hahahha... keserasian itu penting...coaching itu juga penting.... :D

Kelapan... Aku bahagia punya Blogggg... disini akan kuluahkan isi hatiku... disini aku luahkan segalanya yang boleh diluahkan... Walaupun aku melawat dia sekali sekala.. dan datang hanya bila hati gundha gelana... tapi dia tetap dihati..

Monday, September 24, 2012

Kini..aku tengah mengira hari2 terakhir di Sekolah memandu Mazris..

1/10/2012- aku akan meletak jawatan sepenuhnya sebagai kerani di sini.. Sedih..memang sedih... 10 tahun aku dlm industri nie.. boleh dikategorikan pekerja mahirla...tapi aku dah tak boleh nak teruskan kerja nie dgn keadaan mcm nie... dah 2 tahun tak terima bonus.. gaji pun tak naik2.. duk tahap tu je.. mmgla permulaan aku tinggi, tapi aku mahir selok belok kerja nie.. dan bos pun sedia nak bayar... tapi kalau dah 3 tahun duk tangga gaji tu je..aku dah rasa "cukup..cukup sudah.. cukup sampai disini sahaja..." hehehe..

Dengan itu, aku n anak2 kena berpindah ke seremban.. duduk balik seremban sbb syam dah kerja Geolab dr 5hb hari tue.. Esok2, anak2 kena hantar pengasuh...rumah kena sewa sendiri.. Kuat ke tak aku nie..esp nak hantar anak2 ke pengasuh... Dapat ke pengasuh jaga anak2 aku sebaik mak aku jaga.. aku sebenarnya mmg tak kuat... dengan keadaan mcm2 kes sekarang ni..Rasa nak nagis bila pikirkan keadaan anak2 aku dibawah tanggungan org lain.. lemah otot2 aku nie bila memikirkan nya..

Muazzam bukan senang nak dijaganya.. lasaknya kemain.. aku risau, pengasuh pukul anak aku nanti.. Dia lain, unik... tak mcm budak2 sebaya dia.. aku risau kan dia.. risau sgt... Safwan pun.. dia kecil lagi... baru 7 bulan.. nak cakap pun tak boleh.. aduhai..mampu ke aku hantar org jaga anak2 aku nie.. gundah gelana sungguh hati aku ni.. rawan..bila tgk mata safwan pagi2 aku nak g kerja tu...mmg aku sanggup nak hantar kat sapa2 anak2 aku... biar aku jaga..tapi ekonomi syam tak mengizinkan... aku kena kerja utk back up dia..

Aku rasa tak nak pindah duk sana... aku nak duk sini... susah2 biar aku duk sini.. mak aku ada..adik aku dekat... tapi aku kena ikut cakap suami... aku tak pasti keadaan kami nanti... mcm mana kami nanti dgn segala serba kekurangan... anak2 dah biasa dgn kehidupan skrg...nanti bila pindah sana.. mesti dorang rasa kekurangan...

Semoga Allah kuatkan hati aku utk bertindak... Semoga ada jalan utk aku teruskan kehidupan dgn lebih baik bersama anak2 di sisi aku...